نظرة عامة على البرنامج:
هذه الدورة التدريبية لتكون قادرة على اتخاذ قرارات تسويقية فعالة ليس فقط على أساس
المعلومات الموجودة أمامك ولكن أكثر من ذلك بكثير ، يتعلق الأمر بالقدرة على العثور على
حل وسط ، غالبًا بين المعلمات المعقدة والمتضاربة.
تم تصميم هذه الدورة التدريبية عالية التفاعلية لتسويق البترول الدولي خصيصًا من أجل
المتخصصين في قطاع البترول والنفط والغاز ، وسوف تساعدك على فهم كيفية النجاح
السوق في واحدة من أكثر البيئات تحديًا في العالم.
الذي ينبغي أن يحضر؟
• مهندسو البترول
• مهندسي الإنتاج
• مهندسو العمليات
• فريق تطوير الأعمال والتخطيط
• متخصصو التسويق
• طاقم القياس ومراقبة الجودة
Instructor:
Duration: 05 days
Objective:
- Devise and implement a fully featured petroleum sector specific marketing strategy
- Understand the economic drivers affecting the international petroleum market
- Use a portfolio of marketing tools to deliver a cogent message
- Be familiar with how the media works
- Gain a competitive edge in the fast-evolving petroleum, oil and gas marketplace
Contents & Outlines:
- A petroleum marketing overview, including introduction of key participants, infrastructures and
the various different forms of marketing in the petroleum sector
- The issues and challenges associated with marketing petroleum products
- Petroleum marketing trends – how petroleum products are changing, and how marketers can respond
- Worldwide demand and pricing for petroleum products – how do organizations like OPEC affect production and price
- Where profits are made in the supply chain, and how these can be driven higher
- Devising and implementing a successful sector-specific marketing strategy
- The role and value of branding within the petroleum sector