أسواق البترول العالمیة

السعر أونلاين: 1350 ريال سعودي

السعر حضور: 2550 ريال سعودي

مدة الدورة: 5 ايام

المدرب: معهد علوم الهندسة للتدريب

اطلب الدورة من هنا

نظرة عامة على البرنامج:
هذه الدورة التدريبية لتكون قادرة على اتخاذ قرارات تسويقية فعالة ليس فقط على أساس
المعلومات الموجودة أمامك ولكن أكثر من ذلك بكثير ، يتعلق الأمر بالقدرة على العثور على
حل وسط ، غالبًا بين المعلمات المعقدة والمتضاربة.
تم تصميم هذه الدورة التدريبية عالية التفاعلية لتسويق البترول الدولي خصيصًا من أجل
المتخصصين في قطاع البترول والنفط والغاز ، وسوف تساعدك على فهم كيفية النجاح
السوق في واحدة من أكثر البيئات تحديًا في العالم.

الذي ينبغي أن يحضر؟
• مهندسو البترول
• مهندسي الإنتاج
• مهندسو العمليات
• فريق تطوير الأعمال والتخطيط
• متخصصو التسويق
• طاقم القياس ومراقبة الجودة

Instructor:

 

Duration: 05 days

Objective:

  • Devise and implement a fully featured petroleum sector specific marketing strategy
  • Understand the economic drivers affecting the international petroleum market
  • Use a portfolio of marketing tools to deliver a cogent message
  • Be familiar with how the media works
  • Gain a competitive edge in the fast-evolving petroleum, oil and gas marketplace

Contents & Outlines

  • A petroleum marketing overview, including introduction of key participants, infrastructures and

the various different forms of marketing in the petroleum sector

  • The issues and challenges associated with marketing petroleum products
  • Petroleum marketing trends – how petroleum products are changing, and how marketers can respond
  • Worldwide demand and pricing for petroleum products – how do organizations like OPEC affect production and price
  • Where profits are made in the supply chain, and how these can be driven higher
  • Devising and implementing a successful sector-specific marketing strategy
  • The role and value of branding within the petroleum sector