استراتيجيات وقيم الوقود

السعر أونلاين: 1350 ريال سعودي

السعر حضور: 2550 ريال سعودي

مدة الدورة: 5 ايام

المدرب: معهد علوم الهندسة للتدريب

اطلب الدورة من هنا

نظرة عامة على البرنامج:
تم تصميم هذه الدورة التدريبية لاستراتيجية المنتجات البترولية لتزويد المشاركين بمعرفة عميقة بمواصفات المنتجات البترولية وأسواقها ومتطلباتها. توفر الدورة أيضًا المعرفة الفنية المتعلقة باختبارات مراقبة الجودة القياسية التي يتم إجراؤها في المصافي ومصانع البتروكيماويات لضمان توافق المنتجات النهائية مع المواصفات التجارية واستراتيجية السوق.

الذي ينبغي أن يحضر؟
• مهندسي الإنتاج
• مهندسو العمليات
• طاقم الإشراف الفني
• مهندسو وفنيو المصانع
• متخصصو جودة الوقود
• طاقم القياس ومراقبة الجودة
• طاقم التخطيط والتسويق
• مهندسو التشغيل والموظفون

 

Objectives:

  • How to optimise retail networks, brands, property and on-site facilities
    • The needs of both established and emerging markets – existing situations and prospective new ventures
    • Identifying and analysing competitors, trends and opportunities and how to apply best retailing practices and give appropriate focus to customers
    • Business principles to help review and create successful investment, marketing and sales strategies and operating policies
    • Emerging global obligations and best practices regarding health, safety and environmental issues

 

Contents & Outlines:

DAY ONE

Understanding the Petroleum Products Retail Market

  • What are its attractions?
  • What type of business should you be in and why?
  • Who are the customers and the competitors?

DAY TWO

Asset Management

  • Asset Management (Networks &Outlets)
  • The identification of customer needs and the prospects for “one stop replenishment”.

DAY THREE

Technology

  • Site Facilities
  • Fuels: what is in prospect for new and advanced products?
  • What other new business streams or products may be suitable for the retail oil industry?

DAY FOUR

Performance Management

  • Performance management: what does it mean, how does it work?
  • Project management, how its principles can benefit much of the industry-s work

DAY FIVE

General

  • The essentials of good customer relations management – manage resources in ways that will help single out a site as the one of preferred choice from customers’ points of view
  • Managing change