التسجيل في دورة إدارة المشاريع باستخدام البريمافيرا المستوى المتقدم

The number must start with 966 without the (+) sign.

‏‏ البرنامج التدريبي لإدارة المشاريع باستخدام برنامج البريمافيرا (Primavera P6) المستوى المتقدم

أهداف الدورة:

  1. التدريب على تحديث بيانات تطور أنشطة المشروع اثناء مرحلة التنفيذ.
  2. إنشاء وتنفيذ التقارير المتعلقة بأنشطة المشروع.
  3. إدارة المستخدمين الاخرين وتحديد الصلاحيات المناسبة لك مستخدم لقاعدة بيانات المشروع.
  4. إدارة احترافية للمشاريع سواء كانت صغيرة أو متوسطة أو كبيرة.
  5. إدارة الموارد والمصروفات للمشروع بشكل جيد مما يضمن استغلال أفضل للموارد المتاحة.
  6. إدارة تكاليف المشروع بالطريقة الصحيحة.
  7. مراقبة تطور الأنشطة بالمشروع

المتطلبات :

  1. اجتياز دورة البريمافيرا (إدارة المشاريع بإستخدام برنامج البريمافيرا المستوى الأساسي)
  2. يوجد لدية معرفة سابقة بأساسيات استخدام برنامج البريمافيرا Primavera
  3. يفضل ان يكون ملم بخطوات تنفيذ المشاريع .

محاور الدورة التدريبية تتكون من أربعة مراحل:

  • The first stage: Project Tools and Advanced Update for the Development of Activities in the Project
  • المرحلة الأولى: أدوات المشروع والتحديث المتقدم لتطور الأنشطة بالمشروع
  1.  Update Progress تحديث بيانات تطور مجموعة من الانشطة معا
  2.  Update project activity progress data تحديث بيانات تطور انشطة المشروع
  3. Global Change  تحديث بيانات مجموعة من الانشطة باستخدام
  4. Apply actuals  تحديث بيانات تطور الانشطة حتى تاريخ معين
  5.  Reflection تحديث المشروع باستخدام
  6.  Percent Complete نسبة انجاز النشاط
  7. Activity Steps  خطوات النشاط
  8.  User Defined Fields إضافة عمود جديد
  9.  Thresholds and Issues الحدود و المشاكل
  10. WPs and Documents  ملفات ومستندات المشروع
  11.  Exporting and Importing تصدير و استيراد قاعدة بيانات المشروع
  12.  Risk Management إدارة المخاطر
  13. Download and install the latest version of the program Primavera P6
  14. تحميل وتثبيت أحدث إصدار من برنامج البريمافيرا 6
  • Second Stage: Primavera Administration
  • المرحلة الثانية: الإدارة والتحكم كمستخدم رئيسي
  1.  Primavera Administration Introduction مقدمة عن الإدارة والتحكم في بريمافيرا
  2. Admin Users  التحكم في المستخدمين
  3. Admin Preferences
  4. Admin Categories
  5. Security Profiles  صلاحيات المستخدمين
  6.  Currencies العملات
  7.  Financial Period الفترات المالية
  8. User Preferences
  • Third Stage: Project cost management
  • المرحلة الثالثة: إدارة تكاليف بالمشروع
  1. Introduction to project costs مقدمة عن تكاليف المشروع
  1.  Resources الموارد
  2. Adding Resources  اضافة الموارد
  3. Resource Details  تفاصيل الموارد
  4. Sort and filter resources ترتيب وتصفية الموارد
  5. Arrange the Resources using columns ترتيب الموارد باستخدام الاعمدة
  6.  Resource Codes اكواد الموارد
  7.  Time Shifts نظام الشفتات للموارد
  8. Roles  الادوار و ربطها بموارد المشروع
  9.  Resource Assignment تعيين موارد للأنشطة
  10. Resource Usage Profile ملف تعريف استخدام الموارد
  11. Resource Usage Spreadsheet  جدول استخدام الموارد
  12. Resource Allocation  توزيع الموارد على انشطة المشروع
  13.  Expenses المصروفات
  14.  Cost Accounts الاكواد المحاسبية
  • Fourth Stage: Project Reportsالمرحلة الرابعة: تقارير المشروع
  1. Report introduction  مقدمة عن التقارير
  2.  Create Reports إنشاء التقارير
  3. Modify Reports  تعديل التقارير
  4.  Report Groups مجموعات التقارير
  5.  Report Batches التقارير كدفعة واحدة
  6. Printing Reports  طباعة التقارير

الفئة المستهدفة:

  1. المهندسين في جميع التخصصات.
  2. مدراء المشاريع ومساعديهم.
  3. أعضاء الإدارات العليا والوسطى والتنفيذية.
  4. المسؤولين عن تنفيذ ومتابعة ومراقبة المهام والأنشطة للمشاريع.
  5. أصحاب الشركات والمؤسسات.
  6. أصحاب المشروعات الصغيرة والمتوسطة والكبيرة.

Projects Management Using Primavera P6 Advanced Level

Course objectives:

  1. Training on updating project activities development data during the implementation phase .
  2. Create and implement reports related to project activities .
  3. Manage other users and determine the appropriate permissions for you as a user of the project database .
  4. Professional management of projects , whether small or medium or large .
  5. Managing the resources and expenses of the project well, which ensures a better utilization of the available resources .
  6. Managing project costs the right way.
  7. Monitor the development of activities in the project

Requirements:

  1. Passing the Primavera course (Project Management using Primavera Basic Level)
  2. He has previous knowledge of the basics of using the Primavera program
  3. It is preferable that he be familiar with the steps of implementing the projects .

Course topics:

It consists of four stages

  • The first stage: Project Tools and Advanced Update for the Development of Activities in the Project
  1.  Update Progress
  2. Update project activity progress data
  3. Global Change Update the data of a group of activities using
  4. Apply actuals Update activity data up to a certain date
  5. Reflection Update the project using
  6. Percent Complete Activity Completion Rate
  7. Activity Steps Activity steps
  8. User Defined Fields Add a new column
  9. Thresholds and Issues
  10. WPs and Documents Project files and documents
  11. Exporting and Importing Exporting and importing the project database
  12. Risk Management
  13. Download and install the latest version of the program Primavera P6
  14. Download and install the latest version of Primavera 6.
  • Second Stage: Primavera Administration
  1. Prim avera Administration Introduction _ _ _ _
  2. Admin Users control in users
  3. Admin Preferences
  4. Admin Categories
  5. Security Profiles User Permissions
  6. Currencies _
  7. Financial Period
  8. User Preferences
  • Third Stage: Project cost management
  1. Introduction to project costs Introduction to project costs
  1. Resources _
  2. Adding Resources add resources
  3. Resource Details Resource details
  4. Sort and filter resources Sort and filter resources
  5. Arrange the Resources using columns Arrange the Resources using columns
  6. Resource Codes
  7. Time Shifts Resource Shifts System _
  8. Roles Roles and linking them to project resources
  9. Resource Assignment Assign resources to activities
  10. Resource Usage Profile resource usage profile
  11. Resource Usage Spreadsheet _
  12. Resource Allocation Allocate resources to project activities
  13. Expenses _
  14. Cost Accounts Accounting codes
  • Fourth Stage: Project Reports Fourth Stage: Project Reports
  1. Report introduction Introduction to reports
  2. Create Reports Create reports
  3. Modify Reports Edit reports
  4. Report Groups Report groups
  5. Report Batches Reports in batch
  6. Printing Reports print reports

Target group:

  1. Engineers in all disciplines.
  2. Project managers and their assistants.
  3. Members of the senior, middle and executive departments.
  4. Responsible for the implementation, follow-up and control of the tasks and activities of the projects.
  5. The owners of companies and institutions.
  6. Owners of small, medium and large enterprises.